RSS Feed

Primul meu hijab

vezi toate articolele de
20 Apr 2010 la 13:57 80 comentarii 5038 vizualizari.

Mereu ma enervam cand bunica ma punea in copilarie sa-mi pun un batic imens pe cap cand ma ducea duminica la biserica. Ceva in mine se revolta la idea ca trebuie sa-mi acopar parul cu hidosenia de batic. Pentru ea, bunica-mea, baticul imens, de matase albastra cu flori mari, rosii, era un lucru de mare valoare. Il tinea impachetat intr-o hartie alba, in care pusese si cateva pastille de naftalina, pe raftul de sus al sifonierului, unde nici eu si nici vara-mea nu puteam sa ajungem. Baticul cu pricina traversase Mediterana, il adusese unchiul meu tocmai din Libia, unde lucrase vreo doi ani.

Cand bunica a uitat baticul pretios la o nunta in sat, am rasuflat usurata ca tortura diminetilor de duminica se sfarsise. Baticul, insa, nu m-a uitat.

Eram la Tyr, oras celebru pentru vestigiile feniciene, fericita ca vedeam marea in fiecare dimineata si puteam sa fac baie (complet imbracata, in tricou si pantaloni, dat fiind ca plaja e intr-o zona musulmana).

Souk-ul, piata arabeasca, duhneste a zahar candel amestecat cu aroma dulceaga de carne de vita. E o inghesuiala de tarabe cu baclava, placinte cu kashta (un fel de branza dulce) sau fistic, fructe pe care nu le mai vazusem niciodata, mici macelarii, magazine minuscule cu bijuterii de aur, parfumerii de contrabanda, bluzite cu sclipici made in China, magazine de suveniruri pentru turisti si magazine care vand relicve feniciene si romane de contrabanda.

Ma insoteau doi prieteni buni, Tony si Bassem, doi frati libanezi care imi erau ghizi de week-end, ambii voluntari ai Crucii Rosii Internationale. Intrebarile de la vanzatorii ambulanti curgeau intr-una: care dintre ei e sotul meu si de ce anume nu sunt “acoperita”. Un vanzator dolodra de tupeu ma impinge discret, dar hotarat,  in buticul lui cu hijaburi inflorate si-mi face semn sa aleg. Ma uit nedumerita la colegii mei de excursie, care se fac sa ploua si isi innabusesc  chicotele. Ii explic lui Tony ca nu vreau hijab, Tony ii spune in araba vanzatorului ca “nevasta-sa” nu e hotarata, dar e cazul sa-mi recomande el ceva.

Omul ranjeste larg ca si cum ar spune “stiu eu exact ce-ti trebuie”, se intinde pana la utimul strat de sus, unde preaful e de doua degete, si scoate … un batic urias, albastru, cu flori mari rosii, exact ca al bunica-mii. “Adus direct din Libia, e de matase”, imi traduce Tony.

N-am mai scos o vorba. O tanara de vreo 16 ani mi-a asezat hijabul in vreo trei stiluri traditionale siite. Am decis ca imi place mai mult al treilea stil, mai chic, mai sexi, preferat de adolescente: hijabul nu se prinde cu acul de siguranta direct sub barba, se prinde intr-o parte, langa ureche, iar partea cealalta e lasata in grija vantului.  L-am purtat toata ziua, pentru ca odata ce ti l-ai pus cu o asemenea ceremonie, e interzis sa-l dai jos intr-un loc public. E ca si cum te-ai dezbraca in mijlocul strazii.

Hijabul meu de matase albastra , cu fori mari, rosii , e acum pe raftul de sus in sifonierul meu de la Beirut. La vara va ajunge din nou la bunica mea. Poate acolo unde e ea acum, se va bucura.

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


Etichete: ,


80 comments
  • 1

    Un articol scris frumos si care reuseste sa fie interesant fara sa abordeze teme fierbinti.

    Bine ai venit!

    :)

  • 2

    Multumesc, Catalin.

    Ma simt deja acasa. :)

    Ana-Maria Luca
    2010-04-20 14:24:40 | Raporteaza
  • 3

    :) frumos

  • 4

    vreau si eu unul,dar sa nu ma intrebi ce vreau sa fac cu el ;) :) )

    alt madame de merteuil
    2010-04-20 14:36:50 | Raporteaza
  • 5

    Madame, interesant ID ai. :P Am o intreaga poveste legata de filmul cu John Malkovich, Legaturi Primejdioase.

    Pe cine vrei sa imbrobodesti? :) )))

    Ana-Maria Luca
    2010-04-20 14:40:24 | Raporteaza
  • 6

    :) ))))eh, vreau sa-mi testez nelimitele. astept si povestea legata de film ;)

    alt madame de merteuil
    2010-04-20 14:46:21 | Raporteaza
  • 7

    :) ) faina povestioara

  • 8

    3* @Hijack: domnule, cam fortati nota! povestiti-ne, mai bine, despre primul dumneavoastra prohab!

    alt meine damen und hering
    2010-04-20 15:34:49 | Raporteaza
  • 9

    şi a urmat al doilea, apoi al treilea… uite-aşa trece viaţa…

  • 10

    Frumos. Exotic. Multumim si mai vrem.

  • 11

    @Hijack: Eu zic ca e preferabil sa afli singur cum e aia. Daca n-ai bani, te-mprumutam, daca esti timid, te obligam. :)

  • 12

    @meine hering: primul meu prohab l-am deschis in fatza dumitale, pt. a-ti da ocazia sa-mi admiri heringul care te-a marcat atat incat ti-a devenit nickname. @alas: ce vrei sa spui? Insinuezi c-ar trebui s-o platesc pe domnisoara cu hijabul ca sa-mi arate practic?

  • 13

    Bine-ai venit si sa porti sanatoasa hijabul ala!

    Asteptam, din aceeasi serie, articole ca “prima mea burka”, “prima bataie primita de la sot” si “a treia nevasta a sotului meu” :)

  • 14

    @hijack, Alas spune ca ar trebui sa primesti sau sa dai. experienta traita live :) )); din povesti nu inveti nimic :) ))

  • 15

    @soco: Esti inconsecvent. De ce citishi povestea de mai sus cu hijabul daca tot nu inveti nimic din ea? Mai bine sa-ti pui un hijab pe cap si sa umbli toata ziua cu el, daca esti barbat este cu atat mai bine, ca doar experienta live nu se compara cu lectura! Cat despre povesti, daca autoarea tot se confeseaza public despre baticul din copilarie, de ce nu s-ar confesa pe mai multe si diverse alte teme – primul ei scutec, sutien, tampon etc?

  • 16

    #13 @Hijack: youtube.com/wat../

    alt meine damen und hering
    2010-04-20 16:34:33 | Raporteaza
  • 17

    Tema acestui blog e lupta între sexe în scopul evidenţierii egalităţii dacă nu chiar a superiorităţii femeii.

    Mă rog, eu cred că acesta este, dar hai să zicem că ar fi aşa !

    Atunci de ce oare nu luptă femeile pentru burka obligatorie !? În acest fel putând ele să-şi demonstreze valoarea adevărată, alta decât cea strict estetică [de multe ori jalnică şi aceea].

    Ar face economie şi de mulţi, mulţi bani. Aceştia putând fi canalizaţi spre rezolvarea altor probleme mult mai importante.

    Chiar, uite mi-a venit din mers această idee pe care o voi relua la fiecare articol, să văd nişte răspunsuri din partea feministelor:

    Cum ar fi ca timp de un an, toate femeile să poarte burka. Toţi banii pe care i-ar da femeile pe haine într-un an să fie folosiţi pentru o cauză măreaţă, să zicem pentru curăţirea mediului de gunoaie.

    Toţi cei implicaţi în fabricarea hainelor scumpe pentru femei să facă altceva. De exemplu să iasă la plantat pomi, la îngrijit copii şi bătrâni fără ajutor. Bineînţeles fiind plătiţi ca şi în activitatea precedentă. Nimic să nu piardă. Doar scopul muncii lor să fie unul nobil !

    Ce ziceţi !? Se bagă vre-o femeie !?

    Să vedeţi cum toate moralistele se ascund care mai de care. Sau de fapt nu se vor ascunde. Vor găsi ele un discurs prin care să mă desfiinţeze pe mine. Cu idee cu tot !

    Câtă ipocrizie !

  • 18

    Jihab-ul e ok. Usor de dat jos. Data viitoare te pot convinge sa cumperi si abaya… Draguta poveste!

  • 19

    felicitari! inca un articol in care se arata cum femeile, oricat ar da din gura, tot se vor supune pana la urma! jenant

  • 20

    @geo, sa gandesti in clisee si sa nu experimentezi…abia asta e jenant. pacat ca nici barbatii nu pot fi toti niste robin hood, nesupusi nimanui :) )

    alt madame de merteuil
    2010-04-20 17:04:18 | Raporteaza
  • 21

    Ce bunica aveai? A mea nu mi-a pus nicidata basma in cap. Si eu am o varsta serioasa, deci si bunica in consecinta. Si saracuta are doar 4 clase primare

  • 22

    Auch, nu ma asteptam ca baticul bunica-mii sa creeze atatea semne de intrebare.

    Pai sa o luma asa: ne grabim sa judecam fara sa intelegem. Hijabul meu a fost o gluma simpatica. Viata sub abaya e chiar interesanta si nu exclude deloc Chanel, Gucci sau Armani. Va urma un post despre Arabia Saudita si viata sub abaya, ca sa intelegem mai bine cum stau lucrurile. Nu abaya sau hijabul e cosntrangerea.

    @Costelus. Sotul meu a pierdut un dinte pentru ca i-a trecut prin cap sa ridice vocea. Despre a treia nevasta nici nu poate fi vorba. As fi oricum sefa de harem. :) ) PS. Imi spui si mie unde stai? :) )))

    @Ro Nu vreau sa incerc sa explic intentiile bunicii mele si nici cum si-a trait ea viata. Oamenii sunt si buni si rai si trebuie sa-i luam ca atare.

    @Hijack Iti admir curajul. S-a facut, voi povesti si despre primul blowjob. :) ))

    Ana-Maria Luca
    2010-04-20 18:44:04 | Raporteaza
  • 23

    rectific:

    Nu hijabul si abaya sunt constragerile.

    Ana-Maria Luca
    2010-04-20 18:45:56 | Raporteaza
  • 24

    Multumesc si criticilor si celor care au apreciat experienta mea inedita. Recunosc, acum nu ma mai pufneste rasul cand vad pe strada fete cu val si inteleg si argumentele pro-hijab din comunitatile musulmane din Europa. :) Si nici nu mai privesc de sus femeile musulmane.

    Ana-Maria Luca
    2010-04-20 18:51:55 | Raporteaza
  • 25

    @Ana-Maria Luca: Bravo.Daca Pandora’s ar avea mai multe autoare asemeni tie, ar fi extraordinar.Cred ca e una din putinele dati cand citesc cu placere ceva de pe aici.Nu din cauza subiectului, care ma oripileaza, ci din cauza “condeiului”.Desi chiar si subiectul este unul care merita sa fie intr-adevar dezbatut.Asta e chiar o problema reala, nu una imaginara.

    @madame de merteuil: Sa experimentezi…ce?Umilinta?Degradarea?Anularea personalitatii?A, ca imi place mie hijabul si poate o data, la mare, in vacanta, pun unul de distractie, aia e altceva.Chiar era la moda candva la femei acoperirea capului cu un sal care imita stilul si modelul acela.Dar sa fiu obligata sa il port, mai mult, sa fiu turist intr-o tara si sa fiu obligata sa adopt stilul lor de imbracaminte pentru ca ei sunt extremisti incuiati, asta chiar este, intr-adevar, jenant.Pentru mine, ca accept asa ceva si pentru ei ca au pretentia sa fie respectati in alte parti ale lumii.

    si @cosa nostra: Daca cineva mi-ar da in scris ca din banii economisiti se va organiza o campanie masiva de impadurire si curatare a planetei,se vor construi fantani pentru copiii care mor de sete, scoli pentru copiii care nu au unde sa invete, brutarii pentru copiii care nu au de unde si cu ce cumpara paine, daca as avea mai ales dreptul sa trag la raspundere pe cei care ar folosi acei bani in alte scopuri, atunci da, eu personal as fi de acord sa renunt la orice accesoriu feminin, la orice haine care nu ma fac sa arat ca un sac cu picioruse si care nu imi anuleaza dreptul de a ma simti fiinta umana, la orice alt obiect care ma defineste in primul rand ca individ si in al doilea rand ca femeie si sa port burka nu un an, ci toata viata.Ar avea o logica si un sens si ar merita.Oricat de mult imi displaci in general, de data asta te voi aplauda cu toate mainile, vorba unei prietene foarte foarte mica.Din nefericire insa, niciodata nu se va intampla asa ceva.

  • 26

    Ioana,

    „Oricat de mult imi displaci in general, de data asta te voi aplauda …”

    Deci, mă cunoşti !?

    Ce interesant !

    Poate mai avem şi alte chestii în comun. Poate ni le împărtăşim şi la alte articole.

    Eu de ce nu te-am văzut până acum ?

    De ce nu m-ai susţinut şi la alte articole unde se dezbătea aceeaşi problemă !?

  • 27

    Omul potrivit la locul potrivit ! Cum,să pui un creator de modă să planteze pomi şi să aibă grija de bătrîni?! Înseamnă să-i amputezi spiritul ! Şi asta miroase a comunism (copia demonică a creştinismului). De îngrijit bolnavi şi plantat pomi se gasesc cu sutele dar în locul croitorului-artist pe cine mai pui ? Oamenii de valoare trebuie preţuiţi pentru că pe săraci şi bătrîni îi avem cu noi totdeauna ! Următorul articol ar putea purta titlul :”Primul meu Kilt(fustă scoţiană)” …pentru bărbaţi, tot în ideea de a face economie la bani !

  • 28

    @ioana, nu-mi plac exagerarile si nici rastalmacirile. am sa spun doar atat, esti liber cand te simti liber. si daca vrei un subiect, ar trebui sa te gandesti la degradarea,umilirea omului, in general, in societate si de catre societate, aici si oriunde.si cel mai grav ca toatea astea se intampla intr-o societate care se pretinde civilizata si evoluata…si s-ar putea sa-ti dau niste raspunsuri usturatoare.

    alt madame de merteuil
    2010-04-20 19:20:28 | Raporteaza
  • 29

    @cosa nostra: foarte simplu, in general am timp doar sa citesc ce se scrie pe aici, nu sa si comentez si nici nu prea consider ca merita sa comentez, ori din cauza frivolitatii articolului, ori chiar din cauza comentariilor care de foarte multe ori depasesc orice limita a decentei si ajung rapid off-topic(ca si cel de acum de altfel, dar iti raspund la ce ai intrebat).Articolul asta merita un comentariu.Pentru ca e bine scris si e un subiect chiar interesant de dezbatut, asa cum ziceam.Si nu, nu ne cunoastem.Insa “textele” tale de obicei sunt…sa zicem antipatice :) Cand dai dreptate insa, ai dreptate, asta este.

  • 30

    „creator de modă”, „croitorului-artist”, „Oamenii de valoare trebuie preţuiţi …”

    Să nu cumva să dea dracu să dispară aceşti oameni de valoare sau să nu-i mai preţuim. Ce dracu ne-am face fără creaţiile lor !

    Kilt (fusta scoţiană – bine că ne-am lămurit ce înseamnă) costă de vre-o cincizeci de ori mai mult decât un costum şmecher ! Aşa cât costă şi un costum naţional bărbătesc din zona din care provin eu. Asta dacă mai există vreun artist să ţi-l facă. Sau poate ce ştii îl punem pe Bote să facă el. Că e un artist nu !?

  • 31

    Ioana,

    Dă-mi exemplu de două comentarii antipatice ale mele. Sau dacă nu, gândeşte-te la cum ai fi scris tu comentarii la articolele respective. Vei fi uimit contrariată de ce vei observa !

    Să mă ţii la curent !

  • 32

    @madame de merteuil: Cu alte cuvinte, nu conteaza ca sunt calcata in picioare, nu conteaza ca nu am nici un drept, nu conteaza ca daca indraznesc sa deschid gura e posibil sa primesc in cel mai bun caz o palma, daca nu cumva voi fi biciuita in public, eu ma simt libera si e tot ce conteaza.Nu e chiar asa.Daca imbracamintea femeilor musulmane ar fi optiunea lor, atunci da, nimic de zis.Insa nu e vorba aici doar de imbracaminte, ci si de drepturile pe care le au (sau mai bine zis nu le au).Lucruri care noua ni se par firesti si ne-am revolta daca ne-ar fi interzise lor le pot aduce pedepse si – in cazuri extreme – moartea.Nu mi se pare deloc firesc de pilda ca o copila de 8-9 ani sa fie obligata sa se marite.Nu mi se pare firesc ca o femeie de orice varsta sa fie obligata sa mearga la cativa pasi in spatele barbatului si sa nu aiba voie sa deschida gura cand e in public.Nu mi se pare firesc nici ca o femeie sa fie obligata sa isi ascunda fata si parul(nu ma leg de burka pentru ca poate la noi ar fi chiar o usurare sa devina tinuta obligatorie feminina in public, ca sa nu mai fim agresati vizual de tot felul de specimene pe strada).Astea sunt practici potrivite unei manastiri, nu unei societati laice care se pretinde a fi civilizata.Si in nici un caz nu mi se pare ceva normal ca eu sa ma duc in vizita intr-o tara straina si sa fiu obligata sa adopt vestimentatia locala.Pentru ca in acest caz voi spune si eu ca da, ma deranjeaza sa vad burka si minarete la mine in tara si le vreau interzise.Asa ar fi corect, nu?Burka, hijab-ul si abayah sunt doar varfurile iceberg-ului.Problema nu sta in haine, ci in mentalitatea care obliga la purtarea lor.

  • 33

    Ioana,

    Prin ultimul comentariu, m-ai lămurit !

    Acum ştiu de ce îţi sunt în general antipatic. Şi sunt de acord cu tine. Atâta timp cât abordezi astfel problemele despre care ai scris, îţi voi rămâne veşnic antipatic !

    Succes în continuare, în a trata probleme în totală sau parţială necunoştinţă de cauză !

  • 34

    @Ana-Maria Luca: sper sa scrii un articol si despre Liban in general, cum se inteleg crestinii (am inteles ca sunt multi crestini) cu musulmanii, care este raportul femeie-barbat pe acolo, etc. din pacate, depre Liban stiu doar despre Hezbollah si Elissa. Care canta frumos totusi :)

  • 35

    @ioana, cand ti-am zis ca nu-mi plac exagerarile, am crezut ca ai inteles. era o discutie relaxata pe care tu ai dus-o intr-o zona care nu are raspunsuri, inca, si care necesita mult prea multe aspecte. ideea e sa nu judecam, ci sa intelegem si sa privim intr-un ansamblu mult mai mare. a experimenta si a capata experienta, a cunoaste, a cerceta ajuta la formularea unor raspunsuri si solutii.altfel vorbim doar vorbe. lumea noastra nu e mai buna decat a lor.pun punct aici raspunsurilor catre tine, pt ca povestea anei e o experienta a ei si ea va dezvalui probabil mai multe.ps…cei care nu se schimba pe ei, nu pot schimba nimic.

    alt madame de merteuil
    2010-04-20 20:06:44 | Raporteaza
  • 36

    @ Ana-Maria. Acuma inteleg de ce multe femei prefera barbatii fara muschi. Exceptie doar un muschi mai acatari in pantaloni. Stiu ca arabii sint innebuniti dupa europence. Spun ca sint asa de visatoare, cred absolut orice :)

    PS: Eu stau pe-un scaun.

  • 37

    @Ana-Maria Luca: deja admiratia e reciproca, daca ai calculat efectul raspunsului prin prisma comunicatorului iti admir mintea, daca a fost o reactie spontana iti admir curajul de a promite o asemenea povestire, in oricare dintre cazuri iti admir capacitatea de a nu reactiona nevrotic. Indraznesc sa sugerez totusi sa faci o descriere de la fata locului a Libanului, avand in vedere ca este o tara aparte, unde poti vedea pe aceeasi strada, la doar cativa metri distanta, femei in fusta mini si in burka, dar in acelasi timp o tara in care drumul spre o localitate sau alta este marcat cu cruce, respectiv cu semiluna, ca nu cumva sa faci gafa de a ateriza in mijlocul comunitatii de alta religie, o tara in care poti gasi cate-un tanc prin cate-o curte, tzanci cu fundul gol pe strada dar si unul din cele mai luxoase cazinouri din regiune, algoritm politic la varf bazat pe religie, samd.

  • 38

    @cosa nostra, ai perfecta dreptate, vorbesc in necunostinta de cauza, nu am fost niciodata la urgenta cu o prietena calcata in picioare de sotul ei musulman pentru ca avusese extraordinara obraznicie sa deschida gura inaintea lui ca sa spuna buna ziua si mai grav, acel buna ziua era adresat unui barbat.Oribil.Strigator la cer.Cum a indraznit sa faca asa ceva.Si-a meritat din plin pumnii in fata si picioarele in coaste, nu?Si tot niciodata nu am ajutat aceeasi prietena sa scape de hainele care o deranjau si pe care era obligata sa le poarte desi nu voia asa ceva si desi inainte de casatorie i se spusese ca nu ii va fi ingradita nici o libertate.Ai dreptate, m-am apucat asa sa comentez aiurea pe o tema despre care habar nu am nimic, nu am vorbit niciodata cu femei musulmane si nu stiu deloc ce parere au ele despre burka, hijab si ascunderea fetei, despre regulile care le sunt impuse, despre multe alte lucruri.Nu toate, e adevarat, sunt si multe carora asa li se pare firesc sa fie si nu e nimic de comentat aici, orice om are dreptul sa aleaga, insa sa fie alegerea lui nu ceva impus.Daca e impus se numeste constrangere si dauneaza.Asa cum bine ziceam, de asta aleg sa nu comentez.Fereasca al de sus sa ai alte pareri decat turma, ca nu te mai spala nici Amazonul.Succesuri la comentarii.Si cand ai vreme baga un ochi pe goagal si vezi ce zic si altii pe tema asta.

  • 39

    @costelus: arabilor le plac in primul europencele pentru ca au chef de munca si nu au pretentia sa fie intretinute. nu ma refer la aia babani. in plus, araboaicele nu sunt intotdeauna victimele spasite. eu am vazut unele atat de galagioase si cicalitoare si pretentioase si materialiste ca ma mira cum le mai suporta barbatii lor. @ioana: prietena ta era crestina casatorita cu un musulman? in cazul asta e greseala ei, ca a inchis ochii si nu l-a vazut asa cum e el cu adevarat inainte de casatorie.

  • 40

    buna descrierea souk-ului din Tyr.

  • 41

    frumos scris… si eu am trait experiente cu bunica si baticul cat fata de masa, dar daca pe ea o facea sa se simta bine…

  • 42

    Ioana are dreptate. Sunt femei care traiesc in lumea musulmana asa cum traiesc multe si in Romania,cu pumnul in gura. Dar nu, n-are legatura cu hainele si nici cu religia. Am intalnit in Liban si femei supuse, si activiste pentru drepturile femeii, am citit studii despre violenta in familie in lumea araba. Toata ajung la concluzia ca si crestinii isi ucid femeile in bataie. Bestiile nu au niciodata Dumnezeu, oricum s-ar chema el. Am intalnit in Liban romance fericite, casatorite de zeci de ani cu musulmani, si romance nefericite, care isi petrec viata inchise in casa, pentru ca sotul crestin le dispretuieste. Nu mai generalizez. Dar, da, mai exista fete ucise ca sa spele onoarea familiei si mirese copii.

    Iulia are cu siguranta dreptate. Am vazut femei cu abaya care in mijlocul mall-ului au pus mainile in solduri ca moldovencele nervoase si au inceput sa urle la sotul cu portofelul plin pentru ca nu au primit diamantul dorit. Iar sotul e obligat sa-l cumpere. Asa scrie in sharia.

    Costelus, stii tu bine ce stii. Le plac arabilor si europencele, si americancele, si chinezoaicele si filipinezele. Numai cand vine vorba despre femeile arabe stramba din nas. Mi s-a explicat ca e vorba despre prea multele pretentii. In Liban, diamanul e un drept pe care orice femeie il cere. E o reclama la televizor, parol. :) Sunt de acord cu tine, araboaicele sunt destepte. :P Dar nu se plange si Adi minune ca “muierile e materialiste” si in Romania? Singurul “muschi” care conteaza e in cutia craniana. Sta pe scaun ca stai bine. :)

    Hijack, sigur ca raspunsul a fost gandit pe masura comunicatorului. Cat despre crize, am altceva de facut cu nervii mei. Tu esti un tip simpatic, de ce m-as criza. :)

    Ana-Maria Luca
    2010-04-20 22:48:17 | Raporteaza
  • 43

    Ioana,

    Tu îţi obligi copii să se ducă la şcoală ? Sau se duc de plăcere şi prin deplina libertate de alegere !?

    Tu mergi cu maşina pe dreapta deoarece aşa îţi alegi, sau respecţi nişte reguli !?

    Tu acuzi regulile stabilite în lumea arabă şi asprimea pedepselor asupra celor care le încalcă !

    Dacă nu-ţi convin regulile, tu cea din exterior, nu te duce acolo !

    Prietena ta s-a dus şi a încălcat nişte reguli. Deci trebuia pedepsită.

    Ce vrei de fapt, să-şi schimbe ei regulile stabilite în mii de ani, pentru a semăna cu cele europene !?

    Cum crezi că ar putea supravieţui o civilizaţie cu reguli europene într-un mediu natural atât de neprielnic ca cel în care trăiesc majoritatea dintre ei !?

    Şi ce mă pui tu pe mine să fac ? Să mă documentez de pe Google !? E ca şi cum m-ai pune să învăţ cuantica uitându-mă pe Discovery sau studiind referate de la referate.ro !

    Ce mă interesează pe mine atitudinile viclene ale europenilor sau americanilor !? Eu am fost acolo. Am trăit cu ei. Femeile lor sunt mult, mult mai respectate de către bărbaţi decât la noi. Nu vei vedea niciodată la ei bărbaţi să aibă pretenţia ca femeile lor să le sugă pulile. La noi acesta este primul lucru la care se gândesc bărbaţii când văd o femeie. Şi probabil printre primele lucruri care se practică într-o relaţie.

    De fapt aici greşesc. Majoritatea femeilor de la noi consideră şi asta ca fiind o discriminare a femeilor arabe.

    Iată la ce duce judecarea altora după propriile valori !

  • 44

    @cosa nostra: imi permit sa va contrazic :) sexul oral si anal e raspandit, pentru ca asa fata nu e dezvirginata si cand se casatoreste nu trebuie sa dea socoteala nimanui. si se practica destul.

  • 45

    de sexul anal ştiam, mi-au povestit un franţuz că magrebiencele sînt foarte focoase. de sexul oral aflu acum. ete, prinde bine şi blogăreala la ceva.

  • 46

    Intrebarile de la vanzatorii ambulanti curgeau intruna, nu intr-una.

  • 47

    @aloha

    Un tip se chinuia sa urce intr-un lift cu 2 coshciuge. Apare un alt tip, il ajuta sa bage coshciugele in lift si il intreaba: – La ce etaj urcati – La 7, zice omu cu sicriele. Ajung la 7 il ajuta pe ala sa dea jos lui aloha o caut (zice omu cu sicriele) – A, pai eu sunt domnul aloha– A ce bine atunci, v-am adus copii din tabara.:))

  • 48

    @ana-maria: I-auzi, ce bine-am nimerit-o! Sincer, am scris comentariul ala cu arabii care prefera europence numai pentru ca stiam ca o anumita persoana (mare iubitoare de arabi) isi va baga coada (codita hai) pe aici :)

    Ehe, stim noi prea bine ca ce se afla in cutia craniana nu prea conteaza. Apropo, ce-ar fi ca biologii sa descopere ca inteligenta – pe care o pretuim atita – nu e de fapt meritul nostru ci doar o combinatie fericita de gene?

  • 49

    Ana Maria a fost sunata dimineata de mama ei: “Auzi tu fata, zi-mi si mie ce-nseamna blowjob, am auzit ca vrei sa scrii despre asta” :)

  • 50

    @costelus: si o sa intervin ori de cate ori va fi nevoie. si daca iubesti unul, nu inseamna ca ii iubesti pe toti, atentie :D

  • 51

    @ Costelus. Mama mea e medic ginecolog. Pazea! Se descurca lejer cu termenul. :) )

    Eu sunt ferm convinsa sa totul e o combinatie de gene. Fericita sau nefericita.

  • 52

    De batic, băsmăluță cum îi zice lumea la noi(în partea Moldovei)îmi aduc aminte si acum .. și mă urmareste neîncetat. Daca vreau sa merg duminica la biserica cu mama mea, e bine sa-mi iau o esarfa sa o pun pe cap , desi preotul care predica la aceasta biserica nu are nici un fel de obiectie ca nu am eu batic in cap sau nu. Mama are si ea batice din alea inflorate de care amintea Ana Maria.. doar ca ii interzic sa le poarte ca sunt prea babesti. Ma tot plimb… si plimbandu-ma eu asa.. am nimerit intr-un Mall in Skopje… Pândeam o musulmancă. Eram tare curioasa sa vad ce cumpara o femeie imbracata din cap pana in picioare… A intrat intr-un magazin de fițe cu sotul ei.. am intrat si eu cu al meu… Mă uitam la preturi si calculam… cat vine in euro… transformam tranformam.. si dadeam de preturi de genul sutelor de euro… al meu zicea.. Hai femeie de aici ca nu-i de nasul nostru.. eu ..nu.. Stai sa vad ceva… Si am vazut… Daca pana atunci era tot timpul in urma barbatului ei, in momentul platii polarizarea s-a schimbat… ea i-a cerut ceva… portofelul.. si el l-a inmanat fara obiectii… SI-a luat o rochie de vreo 1200 de euro. Eu nici vise nu am rochii de astea…Eram scandalizata, ca nu pricepeam.. imbracata din cap pana in picioare cu nite haine largi, de ii vedeam doar fata , dar da o galagie de bani pentru o rochie pe care nu stiu daca o sa o poarte pentru ca religia nu ii permite. M-am intors in Kosovo.. si la vreo saptamana am discutat cu un albanez despre ceea ce am vazut. SI m-a lamurit. In public, femeia se supune. Cand e vorba despre portofel si despre fericirea ei- el, sotul face orice ca sa o simta implinita. Mi-a mai explicat ca ceea ce am vazut eu , nu se intampla in familiile obisnuite ci doar in acelea care fie au fost plecate in Occident, au bani sau sunt educate (Au studii universitare). Si ceea ce mi-a placut cel mai mult cand imi povestea Valdet era faptul ca recunostea ca de fapt.. la ei, la albanezi barbatul e capul dar femeia e gatul. Daca in public femeia e muta, acasa se defasoara si sunt barbati care dorm pe preș pentru ca i-au gresit. Cat despre musulmanca care si-a luat rochia din Mall, mergea sigur la o petrecere – pentru ca la petreceri, si am fost la vreo 2, sunt imbracate ca in reviste. Sa nu credeti ca nu sunt si femei care stau cu pumnul in gura.Azi am vazut proprietara cu mana in gips. A cazut zicea ea…Asa o fi..

  • 53

    M-a socat editorialul de mai sus!!!pentru ca contine numai minciuni si se vede clar ca doamna care l-a scris are o ura pe cetatenii libanezi!!Vreau sa va spun ca sunt un libanez si traiesc in romania de 22 de ani,sunt cu o mintalitate deschisa asa cum m-au crescut parintii,am si eu surori care se imbraca exact ca femeile din romania si europa,in liban nimeni nu te obliga sa porti hijabul!!!libanul este numit perla orientului tocmai din cauza libertatii!!!daca un vanzator incearca sa vanda marfa sugerand sa cumperi ceva de la el asta nu inseamna ca te obliga sa porti ce vinde el!!vanzatoul respectiv a observat ca doamna ana-maria luca este straina si a incercat sa i vanda hijabul traditional mai ales ca doamna cu pricina a spus ca a fost in tyr (este un oras istoric si cu traditii)exact ca orasele romanesti:sigisoara,baia mare,sighet…unde poti sa cumperi mai multe suvonieri sau costume traditionale!!!vreau sa intreb pe doamna luca daca a spus la ghizi tony sau basem cand se va intoarce in romania o sa scrie un editorial plin de ura si minciuni despre libanezi??cu metoda aceasta dvs multumiti ghizi respectiv??sa stiti tony este crestin si fiti sigura daca stia ca veti scrie minciunile de mai sus,sigur nu ar accepta pt ca dvs jigniti cu miniunile o natie intreaga indiferent de religia fiecaruia!!!stimate doamna nu inteleg de unde vine ura aceasta!!aveti curajul sa ne spuneti care este problema dvs cu libanul???aveti curajul la o confrontare civilizata telivizata cu mine la orice post de telviziune ca sa va demonstrezi ca mintiti in ultimul hal???astept raspunsul dvs pe email!!

  • 54

    @nabil. Draga domnule, ieri am fost criticata de catre cateva doamne tocmai pentru ca am purtat hijabul. :) L-am purtat din bun simt, pentru ca vanzatorul cu pricina si fiica lui au fost extrem de draguti. Va asigur ca si Tony si Bassem stiu despre postarea mea si sunt incantati. Nu au deloc resentimente, ba dimpotriva, cred ca e excursia noastra a fost chiar simpatica.:) Iar Tony e constient de propria gluma.

    Eu cred ca trebuie sa va calmati, sa mai cititi odata articolul si sa va mai ganditi. Nu cred ca reiese din ceea ce am scris ca as fi urat vreodata Libanul. Dimpotriva.

  • 55

    @nabil: iti postasem deja un mesaj dar nu s-a postat din cauza ca s-a intrerupt lumina si deci ioc conexiune. Nu cred ca ai citit articolul Anei, sau cel putin nu l-ai inteles. Nu am vazut ura fata de Liban. Ca sa fiu rautacioasa desi nu meritati asta, v-as intreba pe dvs… de ce v-ati parasit tara? oare nu din ura? De ce dupa 22 de ani de locuit in Romania nu puteti citi un articol in limba romana si sa-l intelegeti? Sper ca Ana sa nu va onoreze invitatia vreodata , la nici un post de televiziune atat timp cat nu reusiti sa extrageti o idee dintr-un articol. Recititi articolul va rog. Din ce ati postat dvs. , un mesaj acuzator la adresa Anei, nu observ decat ca sunteti o persoana frustrata care inca nu si-a gasit locul printre straini.V-ati pus singur o eticheta si e pacat. Poate ca o meritati, poate nu.. Nu va cunosc si nici nu as vrea sa va mai cunosc vreodata. O zi buna!

  • 56

    “[...]Hristos este Capul oricărui bărbat; că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos. Orice bărbat care se roagă sau proroceşte cu capul acoperit îşi necinsteşte capul său. Dimpotrivă, orice femeie care se roagă sau proroceşte cu capul dezvelit îşi necinsteşte capul ei, pentru că este ca una care ar fi rasă. Dacă o femeie nu se înveleşte, să se şi tundă! Iar, dacă este ruşine pentru o femeie să fie tunsă ori rasă, să se învelească. Bărbatul nu este dator să-şi acopere capul, pentru că el este chipul şi slava lui Dumnezeu, pe când femeia este slava bărbatului. În adevăr, nu bărbatul a fost luat din femeie, ci femeia din bărbat; şi nu bărbatul a fost făcut pentru femeie, ci femeia pentru bărbat. De aceea, femeia, din pricina îngerilor, trebuie să aibă pe cap un semn al stăpânirii ei[...]Judecaţi voi singuri: este cuviincios ca o femeie să se roage lui Dumnezeu dezvelită? Nu vă învaţă chiar şi firea că este ruşine pentru un bărbat să poarte părul lung, pe când pentru o femeie este o podoabă să poarte părul lung? Pentru că părul i-a fost dat ca învelitoare a capului.” (1 Corinteni 11:1-15) adica de prin Noul Testament. Draguta intamplare…trebuia sa ti se intample intr-o zi :D .Vara asta la mama ajunge sigur. “When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.” (Robert M. Pirsing)

  • 57

    “Bărbatul nu este dator să-şi acopere capul, pentru că el este chipul şi slava lui Dumnezeu, pe când femeia este slava bărbatului. În adevăr, nu bărbatul a fost luat din femeie, ci femeia din bărbat; şi nu bărbatul a fost făcut pentru femeie, ci femeia pentru bărbat.” WHAT? si mai avem tupeul sa zicem ca in Coran scrie nu stiu ce? stiam eu de ce nu vreau sa citesc Biblia.

  • 58

    @Castellana: din pacate nu ati inteles nimic din comentariul meu!!!doamna luca a vizitat un oras din sudul libanului dar nu mi a placut cum a relatat povestea respectiva!!se intelegea din editorialul ca in liban este obligatoriu sa porti hijabul si libanezii sunt batuti in cap ceea ce nu este adevarat!!in liban exista o libertate absoluta poti sa te imbraci cum vor muschii tai,am si eu surori care se imbraca la fel ca europeancele!!!normal daca te duci la un sat indepartat lume de acolo o sa te barfeasca ca esti cu fusta scurta ca esti cu pieptul la vedere…ca si in satele din romania sau din europa!!!asa este lume!!libanul are 3 milioane de locuitori dar fiecare an il viziteaza mai mult de un milion si jumatate de turisti!!!de ce credeti ca turistii vin acolo???pt ca hijabul este obligatoriu??!! sau libanul este perla orientului din toate punctele de vedere!!!referitor de ce traiesc aici va spun de ce,pt ca am facut o facultate in romania si m-am casatorit cu o romanca deosebita pe care o iubesc si o respect si fiti sigura ca nu poarta hijabul!!si lucram aici la un concern foarte important la care suntem si actionari si fiecare an mergem in liban cu prietenii nostri care sunt romani!!!poate sa ma intrebati de ce nu ma mut acolo???cand am terminat facultate incepuse un razboi in liban si ne am hotarit amandoi sa facem ceva aici in romania si am reusit!!!sper sa schimbati idea gresita care o aveti despre liban si libanezii!!!toate lume stie ca libanezii sunt diferiti total de toti arabi si origina noastra este finacia chiar daca vorbim limba araba!!!asa sunt americanii care vorbesc engleza dar sunt americani!!!sper acum aveti o alta idea despre mine!!cu stima

  • 59

    @iulia Gheroghe

    Si inca n-ai ajuns la pasajele alea tari legate de omorarea copiilor,si violarea femeilor.Pedeapsa divina desigur.

  • 60

    @Stefan: zici de Coran? am si Biblia si Coranul, dar le deschid rar pentru ca…nu vreau sa ma speriu prea tare.

  • 61

    Din Biblie

    Zaharia Si voi aduna toate neamurile pentru război împotriva Ierusalimului, şi cetatea va fi luată, casele vor fi jefuite şi femeile necinstite. Atunci jumătate din cetate va fi dusă în robie, iar restul poporului Meu nu va fi stârpit din cetate

    sau Osea Pustie să ajungă Samaria, fiindcă s-a răzvrătit împotriva Dumnezeului ei! Să cadă în ascuţişul sabiei, pruncii ei să fie ucişi şi femeile care i-au zămislit să fie spintecate!

    Astea-s din vechiul testament.In ala nou a mai facut Iisus pace,dar in ala vechi e durere.La Coran nu stiu dar presupun ca au si aia din astea.

  • 62

    @Stefan: Aoleu. pai se explica inversunarea evreilor impotriva palestinienilor. pai musulmanii au cu jihadul, dar se pare ca se spune ca e interzis sa ucizi femei si copii. dar nu pot spune sigur pentru ca nu am citit, doar mi-a spus cineva.

  • 63

    Din Coran le-am gasit acum pe net.Is in engleza dar la fel de tari

    “Slay the pagans wherever you may come upon them, and take them captive, and besiege them, and lie in wait for them at every conceivable place…” (9:5)

    sau despre femei “Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them.

    This highly controversial Quranic verse prescribes the waiting period of a female who has not yet reached puberty thereby permitting men to have sex with girls who have not reached puberty: “Such of your women as have passed the age of monthly courses, for them the prescribed period, if ye have any doubts, is three months, and for those who have no courses (it is the same): for those who carry (life within their wombs), their period is until they deliver their burdens: and for those who fear Allah, He will make their path easy.”

    Is de pe wikipedia luate dar nu cred ca-s gresite.:))

  • 64

    @Stefan: ce spuneam mai sus. mai bine nu citesc. oricum e amuzanta partea cu femeile trebuie sa se supuna, fiindca ele cheltuiesc averea barbatului :D

  • 65

    @Iulia, Stefan: atit Biblia cit si Coranul sint doua carti vechi, scrise de oameni. Nici macar nu stim care a fost textul original si ce a fost adaugat/omis prin copieri succesive. Ambele carti contin detalii pe care astazi le consideram inacceptabile (ca violuri, lapidare pentru adulter, comert cu sclavi, uciderea femeilor si copiilor). Trebuie insa facut abstractie de aceste lucruri si trebuie citite ca doua povesti. Bine, prostii si fanaticii le vor citi ad-literam. Asta e.

    Am un prieten musulman si l-am intrebat de Aisha (maritata cu Mahomed pe la 6-7 ani). A ris si mi-a spus ca e o exagerare; cica sint alte scrieri din care se poate deduce ca virsta Aishei era mult mai mare. Exagerarea a fost facuta din cauza conceptiei – foarte raspindite si astazi – ca o femeie care nu e virgina e ceva asa murdar, nu mai are nici o valoare.

  • 66

    Eee aici nu m-as opune ;) .Stiau arabii inca de pe atunci ca nevestele-i baga in faliment daca nu-s atenti.La atata bogatie se gasesc mereu domnisoare dornice de afirmare.;)

  • 67

    @nabil: tu ai luat-o rau intr-o parte! Nu stiu de unde-ai scos-o cu ura impotriva libanezilor. Pai se ducea o fata sa stea mai bine de doi ani in tara voastra daca va ura asa de mult? Vezi ca si articolul de fata nu e decit o relatare intr-un blog a unei experiente personale, iar tonul este unul vesel. Nu se intelege altceva…

    Apropo, vezi ca perla orientului nu sta prea bine in rapoartele Amnesty International (tortura, marturii sub tortura folosite in proces, crime de onoare)

  • 68

    @Stefan: pai mai nou asta e sfatul dat de parintii musulmani fiilor: ia-ti nevasta crestina si europeanca, fiindca fetele alea muncesc si nu le place sa fie intretinute :) pacat ca uita sa le spuna sa nu vina in Romania, ca la capitolul materialism destule romance se aseamana cu araboaicele.

  • 69

    Comentariul 66 e pentru Iulia Gheroghe 65.Sa nu se inteleaga gresit.

    @Costelus Asa ma gandeam si eu.In schimb sunt de parere ca Biblia e ceva mai serioasa decat o poveste.Are destule date serioase in ea,precum si o filosofie, in mare, buna de viata.

  • 70

    Si Coranul propune o filozofie de viata; de fapt, dincolo de aspectul diferit, cele doua carti sint foarte apropiate ca mesaj.

  • 71

    @Iulia Gheorghe

    N-am vazut niciodata o araboaica in carne si oase.Cat despre sfat am auzit si eu de la un coleg de universitate ca arabii au succes la romance.;).

  • 72

    @costelus: stiu de treaba cu Aicha. asa se spune si despre partea despre batutul femeilor, ca e exagerat, ca araba e o limba bogata in sensuri si cuvantul nu a fost tradus corect, ca nu se refera neaparat la violenta fizica. si e adevarat ca cele doua carti sfinte se aseamana. pana la urma, depinde de fiecare cum interpreteaza.

  • 73

    @Stefan: eu am vazut destule :) nu stiu, ce arabi am intalnit eu in cluj…genul care te fluierau de pe celalalt trotuar. deci am refuzat orice interactiune cu ei. dar in franta am intalnit arabi foarte de treaba.

  • 74

    @Iulia Gheroghe

    Prin Germania la fel.Oameni simpatici.

  • 75

    @Iulia Gheorghe, @stefan: Parintele Cleopa, ii sugerase unei femei care, i se spovedea destul de des, sa nu mai citeasca Biblia, pt ca era convins ca aceasta nu prea intelegea ce citea. Ar fi cazul sa nu o cititi nici voi, pt ca se vede clar ca o rastalmaciti. Daca tot sunteti curiosi sa stiti ce scrie, mergeti la un preot si va va citi si explica, continutul acesteia. Apropo, sa nu uitam perioada in care a fost scrisa, si gradul de civilizatie a acelor vremuri.

  • 76

    @daniel c

    Preotul imi va explica mesajul GNERAL de iubire si pace al acesteisa.Lucru bun de altfel.Fiind insa scrisa de oameni nu e perfecta si de aceea mai are si scapari,ca orice lucru omenesc.Nu-i bai.In orice carte sfanta sunt pasaje mai ciudate.

  • 77

    m-am bucurat cand am vazut informatii despre liban mai ales ca veneau “din interior”, insa tre sa te mai informezi.Intamplarea face sa vizitez si eu tyr-ul a.c. in septembrie. Poate ar trebui sa te informezi mai mult;pe mine nu m-a obligat nimeni sa port batic pe cap,si nici fetele de acolo nu o fac decat la hotararea lor exclusiva.Si nu te intreaba nimeni care iti este sotul sau de ce nu ai val.Asta in situatia in care am locuit chiar in sudul libanului,in aytaroun.

  • 78

    @Ana Maria Luca…articolul sugerează admiterea ta faţă de tradiţia musulmană dar nu ştiu de ce nu te văd transpusă în rolul evlavioasei….după cum @Hijack a folosit un fel de’perdea’în comentariul 22…tu ai întrecut măsura cu răspunsul…”blowjob”??? Pariez că-ţi plac filmele”Iubire,Onoare”

  • 79

    DOCTRINA Din vremuri neuitate,ei nemuritorii Cureţi suflet de păcate,noi toţi muritorii, Iisus cheamă pe valah,bisericile cu hram Pe arabi îi cheamă Allah ei ştiu ce este ‘haram ! Preot,Imam fie Prof’ toţi în slujbele credinţei O alură de apostrof din cauza neştiinţei, Este o strictă doctrină,foloseşte mâna dreaptă I s-a imputat o vină,sunt cazuri când nu e aptă ! Trei degete împreunate,noi rugăm pe Dumnezeu La arabi nu-s indicate când se duc ei la W.C-eu, Înainte de intrare,se rog ori spune o scuză ? Haina cu semn de Allah are ? Ce fac,se dezbrac de bluză ? Nu vorbesc,nu spun Allah,privesc câtre Siria Noi ?Ah,Doamne,ce bine,ah…s-a liniştit furia Sever Allah m-apucă junghii…barba-i semn de demnitate ? Şi nu se taie nici unghii,nu razi părţile private ? Acum este întrebarea,când se rog,auzi un scârţ Nulificat Purificarea,după accidentalul pârţ Se spală pe mâni,picioare după acel eveniment Bisericile noastre oare,au lăcaş convinient ?

  • 80

    Scuzele mele Pandora’s numai după ce am scris comentari ile mele 78*79 am realizat că acest articol a fost scris în aprilie[ sper anul curent] de câtre Ana-Maria Luca…

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala urmareste-i pagina de Twitter urmareste-i pagina de Facebook LinkedIn
30 de ani, jurnalist externist absolvent de FJSC
» citeste biografia

Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!